
Община Ямбол съкращава 30 служители, за да намали разходите
Започват съкращения в общинската администрация на Ямбол, съобщават от общината. Целта е да се намалят разходите на общинския бюджет.
Ако новата структура бъде одобрена от Общинския съвет в града на предстоящата сесия на 28 май, общата численост на администрацията ще бъде съкратена с 30 щатни бройки – от 181 на 151 служители.
Очаква се, че това ще спести близо 300 000 лв. разходи от заплати и осигуровки. Подобна мащабна реформа, свързана с оптимизирането на дирекции, отдели и сектори, не е предприемана повече от 12 години в Община Ямбол, посочват от общинския пресцентър.
Сред мотивите за оптимизиране на числеността на администрацията е, че заради извънредното положение е установено, че функциите на администрацията могат да бъдат изпълнявани в срок и в съответствие с нормативните изисквания и с по-малък брой служители.
Освен това администрацията трябва да планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.
На пряко подчинение на кмета на Ямбол ще бъдат: секретарят на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни и двама инспектори; експерт по Отбранително-мобилизационна подготовка; вътрешен одит;финансов контрольор.
В Обща администрация се създава нова дирекция „Култура, връзки с обществеността и туризъм“. Дирекция „Правни дейности“ и дирекция „Административно обслужване и логистика“ се преобразуват в самостоятелни отдели – отдел „Правни дейности“ и отдел „Административно обслужване и логистика“. Сектор „Бюджет“, сектор „Човешки ресурси“ и отдел „Бюджетно счетоводство“ се обединяват в отдел „Бюджет, човешки ресурси и бюджетно счетоводство“. В Общата администрация продължава да функционира сектор „Подпомагане и осигуряване работата на Общински съвет“.
В Специализирана администрация се запазват дирекция „Устройство на територията и строителството“, дирекция „Общинска собственост и икономически дейности“ и дирекция „Сигурност, превенция и опазване на обществения ред“. Дирекция „Местни приходи“ се преименува на „Местни приходи и център за административни услуги (ЦАУ)“. Дирекция „Стратегии и програми“, дирекция „Хуманитарни дейности“ и дирекция „Регистрация и гражданско състояние“ се трансформират в самостоятелни отдели – отдел „Европейско финансиране и програми“, отдел „Хуманитарни дейности“ и отдел „Регистрация и гражданско състояние“.