
Започнаха дейностите по пълната рехабилитация на жп трасето от „БМФ порт Бургас“ до железопътна гара „Владимир Павлов“
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) започна дейностите по пълната рехабилитация на трасето от бургаското пристанище „БМФ порт Бургас“ АД до железопътна гара „Владимир Павлов“. Първа копка на обекта днес направи инж. Иван Бакалски от националната компания, който е и ръководител на проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2“. Дейностите в Бургас ще се изпълняват в рамките на друга проектна инициатива – „От изток към Запад – 2. Достъп до коридор ОИС от централното пристанище на Бургас: Рехабилитация на железопътните връзки към Транс-европейската транспортна мрежа“. „Към момента железният път, който свързва гара „Владимир Павлов“ с централната жп гара в Бургас е прекъснат поради влошено техническо състояние. Цялата маневрена дейност за гара Бургас запад преминава през стрелките на пристанище Бургас, което утежнява изключително много товарния транспорт между морското пристанище и вътрешните връзки“, разясни инж. Бакалски. Дейностите предвиждат пълна рехабилитация на железопътен товарен коловоз, железен път и всички прилежащи стрелки, намиращи се по протежение на товарния коловоз, което ще осигури възможност за директно подаване на товарите от/за гара Владимир Павлов за/от гара Бургас запад. Това ще даде възможност на товарните влакове за маневри между коловозите, което ще увеличи количеството на транспортираните стоки от и към пристанище „БМФ порт Бургас“. „Това ще позволи оформянето на цели влакови композиции, които ще пътуват по нашата железопътна мрежа и европейската такава. Основните ползи са към бизнеса в лицето на товародатели в региона и превозвачи, които извършват транспортната дейност. В момента процесът за връзката с пристанището е бавен, а интересът на превозвачите става все по-голям. Тази рехабилитация значително ще спомогне за по-бързото осъществяване на транспортните връзки от национална и Транс-европейска мрежа, по-специално коридор „Ориент/Източно Средиземноморие, разясни още инж. Иван Бакалски. Обект „Рехабилитация на железопътен коловоз от стрелка № 103 (Пристанище Бургас) до стрелка № 20 (гара Владимир Павлов)“ е част от проект „От изток към Запад – 2. Достъп до коридор ОИС от централното пристанище на Бургас: Рехабилитация на железопътните връзки към Транс-европейската транспортна мрежа“, който се финансира от Кохезионен фонд на ЕС и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Стойността на договора за строителство е 4,9 млн. лева без ДДС, а негов изпълнител „ВДХ“ АД. „Срокът за завършването на рехабилитацията на коловоза е до края на юни тази година. Този срок беше по-къс, но срещнахме известни затруднения по отношение на линиите за доставка. Причината е, че количеството на материалите за този двукилометров участък са сравнително малки. А големите производители на основните материали като релси, траверси и прочее, трудно намират място в графиците си за такива малки производства, което затрудни навременната доставка на материалите“, допълни инж. Иван Бакалски.