Студенти от Тракийския университет в Стара Загора осъществиха държавната си практика в казанлъшкото ОУ „Георги Кирков“
Успешно премина обучението на първата група студенти от Тракийския университет в Стара Загора, които осъществяват своята държавна практика в Основно училище (ОУ) „Георги Кирков“ в Казанлък, посочи пред журналисти деканът на Педагогическия факултет проф. д-р Таня Борисова, която беше част от комисията, оценяваща студентите на техния държавен изпит. Практическите занятия се осъществяват по силата на споразумение за сътрудничество между висшето учебно заведение с казанлъшкото ОУ „Георги Кирков“ и местните детски градини „Здраве“ и „Пчелица“, което беше сключено през октомври м.г., напомни тя. Обучаващите се студенти са от специалностите предучилищна и начална училищна педагогика. Това е първата година, в която Педагогическият факултет поиска да се свърже с училища извън град Стара Загора, за което се обърнахме за съдействие към Община Казанлък и към директора на ОУ „Георги Кирков“ Сребра Касева“, обясни проф. Борисова. Тя допълни, че за държавна практика в населени места извън града, в който е регистриран университетът, има възможност отскоро след промяна в Наредбата за получаване на учителска правоспособност. „Подобни сътрудничества са изключително важни, защото онова, което се учи на теория, е много различно от реалността в българските училища. Приятна изненада за нас се оказа, че в ОУ „Георги Кирков“ работят наши бивши студенти. Впечатлени сме от материалната база и от това, че учебното заведение работи по европейски програми и е иновативно, и смятаме, че тук нашите студенти могат да приложат на практика всичко, което до момента са изучавали“, коментира още проф. Таня Борисова. Тя изрази мнение, че в Казанлък работят мотивирани учители и директори, които осъзнават как подобно сътрудничество и най-новите теоретични познания на студентите могат да допринесат за развитието на училището. Освен с казанлъшките учебни заведения, Тракийският университет си сътрудничи и с Центъра за подкрепа на личностното развитие в Димитровград, както и с училището за деца със специални потребности в Харманли, където практикуват студенти от специалностите „Специална педагогика“ и „Социална педагогика“, допълни проф. Борисова. „Изключително впечатлена съм от отношението на педагозите, които са ментори на студентите ни. Вижда се, че децата имат добри познания и с тях се работи усилено, видях екипна работа, а структурата на обучението е не само теоретична, а и интерактивна“, коментира заместник-деканът по учебната дейност на Педагогическия факултет към Тракийския университет доц. д-р Румяна Неминска. Тя изрази мнение, че персоналът на училището изключително много помага на студентите в първите стъпки на тяхната професионална практика. Директорът на ОУ „Георги Кирков“ Сребра Касева посочи, че до момента петима студенти от Тракийския университет в задочна форма на обучение са преминали своята държавна практика в училището. Всички те са от населени места в общината. „Започнаха практиката си и шестима студенти в редовна форма на обучение“, допълни тя. Касева обясни, че базови учители са Росица Джегарова, Надка Маноева и Светла Лазарова, които са избрани с решение на педагогическия съвет. „Мисля, че да бъдем базово училище на територията на община Казанлък е една добра идея, която реализирахме. Договорът с Тракийския университет е за една година, а ако през следващата бъдем поканени, отново ще се отзовем, за да бъдем базово училище в града“, каза още тя. „Осъзнаваме отговорността, защото държим в ръцете си бъдещето на колегите. Дадохме много от себе си, а акцентът беше да започнат да се чувстват добре сред децата, защото основното за работата на един учител е да развълнува децата и да живее с техните емоции“, посочи педагогът Росица Джегарова. Тя посочи, че акцентът в практическите занятия е бил върху това всеки един учител да работи със собствен подход и да бъде търпелив и спокоен във всички ситуации. Студентката Сандриния Илийкова подчерта, че за обучаващите се, които са от Казанлък и региона, е много по-удобно да практикуват в града, където и средата им е позната. „Хареса ми атмосферата на училището, както и отношението на менторите и тяхната подготовка“, каза още тя.