Сред последните по български и трети по математика са десетокласниците в област Кърджали, сочат резултатите от националното външно оценяване
На двадесет и шесто място в страната по български език и литература и на трето по математика се нареждат десетокласниците от област Кърджали, показват резултатите от националното външно оценяване. Това коментира началникът на Регионално управление по образование – Кърджали Ангелина Костова. Тя уточни, че явилите се на изпита по БЕЛ 1 102 десетокласници са постигнали среден резултат за областта от 41,86 точки при 49,44 за страната. В сравнение с миналата година, резултатът на регионално ниво е по-нисък с 2,31 точки. По математика са се явили 1 100 ученици със среден резултат 41,24 точки, а за страната той е 34,50 точки, което показва, че успехът в региона е по-висок с 6,74 точки от средния за страната. Спрямо миналата година той е по-нисък в 1,17 точки. Област Кърджали се нарежда на опашката по резултати от изпитите при седмокласниците, въпреки, че региона може да се похвали с максимален резултат от 100 точки по БЕЛ на един ученик и с резултат от 90 и над 90 точки на още 13. Под 16 точки са получили 194 ученици. Явилите се 1 235 седмокласници са формирали общ успех от 44,36 точки при среден за страната 55,4 точки. Спрямо миналата година той е по-нисък в 1,49 точки за област Кърджали. По математика за 7 клас средният резултат е 29,35 при 35,29 за страната. Спрямо предходната учебна година той е по-нисък с 1,18 точки. От явили се 1 232 ученици, четирима са постигнали резултат от 90 и над 90 точки, като най-високият резултат по предмета в региона е 99,5 точки, обясни Ангелина Костова. Относно предпоследното място на седмокласниците, тя обясни, че тепърва предстои да се направи анализ както на регионално, така и на училищно ниво, да се проследят причините и да се набележат мерки за повишаване на резултатите. „Колкото и клиширано да звучи, няма как провежданото обучение в електронна среда да не даде отражение. Учениците, които завършват 7 клас сега, тогава са били в 5 и 6 клас – период, в който се трупат основни знания, но не може да бъде само това причината, защото обучението от разстояние се провеждаше в цялата страна, а не само в определени региони.“, каза още Костова.