БЪЛГАРИЯ
ТЕЛК решения вече и по електронен път през ССЕВ
Решенията на ТЕЛК вече се получават и по електронен път. Новата функционалност в ССЕВ улеснява пациентите и ускорява процеса.
Публикувано
преди 3 месецана
от
Екип Новини
💻 ТЕЛК решения вече могат да се получават по електронен път през ССЕВ
Пациентите с трайно намалена работоспособност вече имат възможност да получават експертните си решения от ТЕЛК изцяло по електронен път. Това стана възможно благодарение на нова функционалност, разработена от „Информационно обслужване“ към Информационната система за контрол на медицинската експертиза.
Как работи новата система?
Гражданите, които са регистрирани в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) и притежават електронен подпис, могат да получават своите ТЕЛК документи автоматизирано, без да е необходимо да чакат по пощата или да посещават комисията на място.
За да се възползват от услугата, пациентите трябва да:
- бъдат регистрирани в ССЕВ,
- подадат изрично заявление, че желаят да получават решенията си по електронен път.
До момента близо 2600 пациенти вече са използвали тази възможност.
Ползи за пациентите
„Разработената функционалност облекчава максимално пациентите, много от които са от най-уязвимите групи. Те вече няма нужда да чакат седмици за документите си или да пътуват до комисии“, обясни Милена Угринова, старши бизнес анализатор в „Информационно обслужване“.
Ползи за комисиите
Електронизацията на процеса облекчава и самите лекарски комисии, тъй като им спестява време по връчването и отразяването на експертните решения.
Цялостна дигитализация на медицинската експертиза
С въвеждането на новата услуга, процесът по издаване на решения за трайно намалена работоспособност се дигитализира почти напълно. През Информационната система за контрол на медицинската експертиза пациентите вече могат:
- да подават електронни заявления за освидетелстване,
- да прикачват допълнителни медицински документи,
- да обжалват решения на ТЕЛК,
- да следят целия процес онлайн.
От октомври 2020 г., когато системата е въведена, са обработени над 850 000 заявления, а издадените експертни решения надхвърлят 840 000. Обжалваните решения са едва 6%, което показва високо ниво на ефективност.
През последните 7 месеца са електронизирани над 40% от медицинските досиета на пациентите.
Достъп през „еЗдраве“ и my.his.bg
Пациентите могат да следят и контролират целия процес чрез мобилното приложение „еЗдраве“ и през сайта на Националната здравноинформационна система – my.his.bg. Там имат достъп до:
- направления от общопрактикуващ лекар,
- подадени заявления,
- протоколи от комисии,
- решения на ТЕЛК.
Надграждане на системата
От април 2025 г. Националната здравноосигурителна каса обяви, че в електронните досиета ще се вписват и данни за:
- лекарства,
- имунизации,
- помощни средства.
Информацията ще бъде прехвърлена към НЗИС и ще е достъпна до края на юли 2025 г. Целта е пациентите да разполагат с пълно електронно досие, а лекарите – с актуална информация за здравния статус на всеки пациент.
Екипът новини на Kanal7.bg е съставен от журналисти, репортери и редактори с богат опит в създаването на достоверно и обективно съдържание. Работим с мисията да информираме обществото за важните събития в България и света, като поднасяме новините бързо, точно и ясно.Нашите автори ежедневно следят развитието на политически, икономически, социални и културни теми, за да предложат на читателите проверена информация, задълбочени анализи и интересни репортажи. Вярваме в журналистиката, която защитава обществения интерес и поставя истината на първо място.

Виж и...

Премиерът Росен Желязков: Коледни добавки за пенсионерите ще има при възможност

Бюджет София: 40 млн. лв. за детски градини и ВиК

НОИ с важна информация за инвалидните пенсии

АГ отделение в Перник възобнови дейността си

Спешната медицинска помощ остава безплатна за всички пациенти, преминали през спешните отделения




